Prvý kvartál 2017 v znamení aktivít k 10. výročiu O2 na Slovensku

29. 4. 2017 ~ Škovranko V. ~ mobily späť na články

Aj v úvode roka 2017 spoločnosť O2 Slovakia potvrdila rastúci trend finančných a prevádzkových ukazovateľov. Výnosy spoločnosti vzrástli v prvom štvrťroku oproti vlaňajšku o 7 % na takmer 64 mil. eur. Zisk pred úrokmi a zdanením (EBITDA) narástol na 21,4 mil. eur. Zákaznícka báza spoločnosti dosiahla 1,892 mil.

 

 

Aj v úvode roka 2017 spoločnosť O2 Slovakia potvrdila rastúci trend finančných a prevádzkových ukazovateľov. Výnosy spoločnosti vzrástli v prvom štvrťroku oproti vlaňajšku o  7 % na takmer 64 mil. eur. Zisk pred úrokmi a zdanením (EBITDA) narástol na 21,4 mil. eur. Zákaznícka báza spoločnosti dosiahla 1,892 mil.
 
„Úvod roka sme odštartovali uvedením nového revolučného paušálu, ktorý sa zameriava na dátovo orientovaného spotrebiteľa. Rast významu dát považujeme za dôležitý posun v trendoch telekomunikácii, rovnako ako významné boli aj zmeny, ktoré sme priniesli počas 10 rokov od nášho vstupu na trh. Preto pokračujeme a svoje úsilie chceme venovať aj zlepšovaniu celkového spoločenského prostredia. V kampani Dobré dáta k nášmu 10. výročiu sme preto predstavili 10 ambasádorov a ich 10 výziev na zmenu,“ povedal Peter Gažík, generálny riaditeľ O2 Slovakia.

 

O2 v prvom štvrťroku 2017 opäť potvrdilo rastúce finančné i prevádzkové ukazovatele. Počet zákazníkov sa oproti porovnateľnému obdobiu predchádzajúceho roka zvýšil o 4 % na 1,892 mil. Najvýraznejšie rástol počet zákazníkov platiacich na základe faktúry, ktorých podiel na celkovej zákazníckej báze vzrástol k 31. marcu na takmer 57,7 %. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) dosiahol v prvom štvrťroku 2017 u zákazníkov platiacich na základe faktúry 12,6 eur a u zákazníkov s predplatenou kartou 5,4 eur. 

 

Najrýchlejšie rástli výnosy z dát
Najväčšiu dynamiku zaznamenali výnosy z dátovej prevádzky, ktoré sa zvýšili o 40 %. „Rastúce výnosy z dátovej prevádzky sú logickým trendom, na ktorý sme zareagovali novými dátovými paušálmi O2 Dáta uvedenými na trh vo februári. Ich ponuka sa stretla s reálnou potrebou na trhu, o čom svedčí priemerná mesačná spotreba dát 7,5 GB na týchto paušáloch. Pre zaujímavosť priemerný zákazník dátových paušálov má 34 rokov. Zároveň sme zaznamenali viditeľný nárast hardvérových výnosov, čo možno pripísať zavedeniu ponuky hardvéru za úvodnú platbu 2 € v  závere roka, ktorá ponuku zariadení výrazne zatraktívnila,“ zhodnotil P. Gažík.

 

O2 oslávilo 10 rokov pôsobenia na trhu novými Dátovými paušálmi
O2 vo februári uviedlo ponuku inovatívnych dátových paušálov pod názvom O2 Dáta. Tie sú zamerané na zákazníkov s veľkou dátovou a nižšou SMS a hlasovou spotrebou. Ich základom sú výrazne vyššie objemy dát (od 4 do 16 GB) už v cene paušálov, pričom cena hovorov a SMS sa odvíja od reálnej spotreby zákazníkov. Dátové paušály obsahujú aj bonus na nákup zariadení, pričom ak ho zákazník nevyužije, získa extra balík dát navyše v závislosti od zvoleného paušálu.

 

Bezplatné dáta navyše v kampani Dobré dáta
Pri príležitosti svojho 10. výročia prítomnosti na slovenskom telekomunikačnom trhu prinieslo O2 aj výnimočnú kampaň pod názvom Dobré dáta od O2. Prostredníctvom 10 ambasádorov a ich 10 posolstiev vyzvalo O2 každého, aby sa zapojil do kampane a svojou troškou prispel k zlepšeniu Slovenska. O2 odhaľovalo výzvy, ktoré boli založené na jednoduchom princípe zameranom napríklad na podporu slovenskej kultúry, pohybových aktivít, či zdravého životného štýlu, postupne počas desiatich týždňov. Ľudia, ktorí sa do výziev zapojili mohli súťažiť o hodnotné ceny a zákazníci O2 získať aj bezplatné dáta navyše. Do prvej polovice výziev ambasádorov sa od začiatku zapojilo viac ako 7 500 ľudí, ktorí sa postarali o vyše 15 tis. splnených výziev. Kampaň bola vyhodnotená ako Kampaň mesiaca podľa Medialne.sk.

 

Zákazníci O2 podpisujú zmluvy biometricky už priamo u kuriérov
O2 s kuriérskou spoločnosťou Slovak Parcel Service/InTime odštartovalo prevádzku systému vlastnoručného elektronického biometrického podpisovania zmlúv doručovaných zákazníkom až domov. Dodávateľom tejto technológie je úspešný startup Axepto, s ktorým O2 už v minulosti spolupracovalo.

 

Športová akadémia Mateja Tótha
O2 sa stalo hlavným partnerom Športovej akadémia Mateja Tótha a O2 tak podporí vznik akadémii na 24 základných školách na Slovensku. Tú je možné si doslova vybehať, pretože vybrané budú školy, za ktoré bolo „vybehaných“ najviac kilometrov. Do výzvy sa zapojilo vyše 630 bežcov, ktorí už nabehali viac ako 36 tisíc kilometrov. Ambíciou Športovej akadémie Mateja Tótha je ponúknuť novú celoročnú aktivitu pre najmenších s prepracovanou metodikou a jedinečným tréningovým programom, ktorý sa opiera o inovatívne metódy vo fyzioterapeutie, vývojovej kineziológie a detskej psychológie.



Komentáre:

Nový komentár