Tretí štvrťrok O2 v číslach: najširšia 4G LTE sieť a pokračovanie rastu zákazníckej bázy

24. 10. 2017 ~ Škovranko V. ~ mobily späť na články

Počet zákazníkov O2 Slovakia sa v treťom kvartáli 2017 zvýšil na takmer 1,92 mil. Výnosy vzrástli medziročne o takmer 8% na vyše 196 mil. eur, pričom najrýchlejšie rástli výnosy z dátovej prevádzky, a to o vyše 31%.


O2 v treťom štvrťroku opäť potvrdilo rastúce finančné i prevádzkové ukazovatele. Počet zákazníkov O2 Slovakia sa v treťom kvartáli 2017 zvýšil na takmer 1,92 mil. Výnosy vzrástli medziročne o takmer 8% na vyše 196 mil. eur, pričom najrýchlejšie rástli výnosy z dátovej prevádzky, a to o vyše 31%. Zisk pred úrokmi a zdanením (EBITDA) narástol v sledovanom období na 68 mil. eur.


„Na raste celkových výnosov sa najvýraznejšie podieľali výnosy z dátovej oblasti, ktoré potvrdzujú masívny nárast využívania dát zákazníkmi. Aj preto je výbornou správou, že koncom septembra sme ako prví dosiahli už vyše 90% pokrytie obyvateľstva vlastnou 4G LTE sieťou, čím sme sa dostali na operátorskú špičku v oblasti rýchleho internetu. Zákazníkom sme v septembri výrazne posunuli „latku“ ceny neobmedzených volaní smerom nadol, keď sme predstavili vynovený Strieborný O2 Paušál s neobmedzenými volaniami za revolučnú cenu 20 eur,“ uviedol Peter Gažík, generálny riaditeľ O2 Slovakia.

 

Rast zákazníckej bázy, atraktívne ponuky
Počet zákazníkov sa oproti porovnateľnému obdobiu predchádzajúceho roka zvýšil o 2,8 % na 1,916 mil. Najvýraznejšie rástol počet zákazníkov platiacich na základe faktúry, ktorých podiel na celkovej zákazníckej báze vzrástol na 58,4 %. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) dosiahol v treťom štvrťroku 2017 u zákazníkov platiacich na základe faktúry 13,2 eur a u zákazníkov s predplatenou kartou 5,8 eur. „Za rastom zákazníckej bázy môžeme vidieť atraktívne produktové propozície predstavené v júni a v septembri - predplatenú kartu O2 Voľnosť a Strieborný O2 paušál s neobmedzenými volaniami,“ vysvetlil Peter Gažík.

 

O2 4G LTE pokrytie pre vyše 90 % obyvateľov SR
Koncom septembra 2017 ohlásilo O2 najširšie pokrytie 4G LTE sieťou na Slovensku dostupnej už pre 90,6% obyvateľov. Len v tomto roku pokrylo O2 až 1080 nových lokalít, čím zvýšilo svoje pokrytie oproti koncu minulého roka zo 70% na vyše 90%. Okrem obývaných lokalít sa operátor sústredil aj na pokrývanie diaľnic a rýchlostných ciest. Cieľom masívnej výstavby, ktorú O2 odštartovalo pred dvoma rokmi, je prinášanie skvelej zákazníckej skúsenosti s O2 vo všetkých oblastiach. O2 zároveň rozširuje pokrytie bezdrôtového pripojenia na internet na báze technológie LTE TDD na frekvenciách 3,5 GHz a 3,7 GHz určeného pre domácnosti a firmy. Koncom septembra bolo touto technológiou pokrytých viac ako 300 tis. domácností v 580 obciach vo všetkých 79 okresoch Slovenska.

 

Strieborný O2 Paušál
O2 na začiatku septembra tohto roka znížilo cenovú hladinu neobmedzených volaní na novú úroveň, a to vo výške 20 eur so Strieborným O2 Paušálom. Ten po novom ponúka neobmedzené volania a SMS správy spolu s balíkom 500 MB dát a bonusom na zariadenie vo výške 96 eur. Vynovený Strieborný O2 Paušál môžu zákazníci využívať rovnako v krajinách EÚ ako na Slovensku.

 

Vylepšená roamingová ponuka
Operátor O2 predstavil v polovici júna vylepšenú ponuku volacích programov a služieb, ktorá zohľadňuje novú reguláciu Európskej únie. Implementácia roamingovej regulácie EÚ sa samozrejme premietla do zvýšenej prevádzky v krajinách Európskej únie v porovnaní s minuloročnou dovolenkovou sezónou. Pri odchádzajúcich hovoroch O2 zaznamenalo takmer dvojnásobný nárast prevádzky a pri využívaní dát tento nárast predstavoval takmer štvornásobok oproti porovnateľnému obdobiu minulého roka. „Už pred roamingovou reguláciou sa u nás objem prevádzky v roamingu pohyboval na pomerne vysokej úrovni vzhľadom na to, že najvyššie z našich paušálov už predtým obsahovali volania aj dáta v balíku v rámci krajín EÚ a rovnako sme umožňovali našim zákazníkom využívanie služieb v Českej republike za ceny ako doma. Ak by sme očistili prevádzku o Českú republiku, nárast využívania dát by bol osemnásobný. Aj na základe týchto skúseností nás nárast prevádzky počas leta neprekvapil a výpadok príjmov, ako aj náklady spojené so zrušením roamingových poplatkov, sa pohybujú v súlade s našimi očakávaniami a sú zakomponované vo výsledkoch,“ vysvetlil Peter Gažík.

Top destináciami zákazníkov O2 v letných mesiacoch boli v poradí Česká republika, Nemecko, Chorvátsko, Rakúsko a Taliansko. Ďalej ich nasledovali destinácie ako Španielsko, Francúzsko, Bulharsko a Grécko.



Komentáre:

Nový komentár